Daudzi jau saprot, ka braukšana ar velosipēdu pozitīvi ietekmē veselību. Tas ir lielisks veids palielināt savu izturību, samazināt tauku un palielināt muskuļi slāni. Braucot ar velosipēdu, tiek iesaistīti gandrīz visi ķermeņa muskuļi, taču tiem, kuri veic treniņus, ir lietderīgi zināt, kādi muskuļi tiek iesaistīti visvairāk.


Braucot ar velosipēdu, tiek iedarbināti sekojoši muskuļi: sēžamvietas, augšstilba, apakšstilba. Tieši šie muskuļi piešķir lielāko spēku, minot pedāļus. Tieši šādus muskuļus visvairāk ietekmē velosipēda mīšana. Lielākie muskuļi, kas atrodas sēžamvietā, palīdz paplašināt gūžu un piešķirt vairāk spēka, bet muskuļi, kas atrodas gūžā, palīdz saglabāt vienmērīgo mīšanas ātrumu. Kaut minētie muskuļi nepiešķir spēku, to kustēšanās nodrošina stabilitāti, kā rezultātā kļūst vieglāk saglabāt līdzsvaru, samazinās ceļu ievainošanas risks. Riteņbraucējiem, kuri vēlas labāk pielietot savu spēku, ir jātrenē tieši šos muskuļus.


Sēžamvietas, gūžas muskuļus vislabāk trenēt intervāla braukšanas veidā. Tas nozīmē, ka attiecīgajā laika intervālā jāmin spēcīgāk, lai muskuļiem tiktu radīts šoks. Pēc kāda laika atkal varat mīt parastajā ātrumā. Šāds pagaidu agresīvs šoks piespiedīs muskuļus augt. Taču nav nepieciešams šādu šoku radīt visa treniņa laikā. Tas var nogurdināt muskuļus.

Runājot vispārīgi, regulāri treniņi palīdzēs izvairīties no ķermeņa ,, pārkoksēšanās” un uzlabot figūru. Turklāt, braukšana ar velosipēdu palīdz zaudēt lieku svaru, uzlabo plaušu darbību, miega kvalitāti, pozitīvi ietekmē smadzeņu darbību, palīdz cīnīties ar atkarībām.