Braucot ātrāk, pazudīs spēki, ja nebūs nekādu uzkodu vai ūdens slāpju dzesēšanai. Uzkost varat gan braucot, gan apstājoties atpūsties. Vai zināt, ka pārtika ir nepieciešama, lai, minot pedāļus, nepietrūktu enerģijas, ja dodaties uz ceļojumu vai ilgāku izbraucienu ar velosipēdu?

Pirms izbrauciena, ēdiet tādus pārtikas produktus, kam raksturīga liela ogļhidrātu koncentrācija. Koncentrācijas apjoms ir atkarīgs no fiziskās slodzes ilguma.


Varat izvēlēties maize un tās produktus, makaronus, griķus, rīsus, kartupeļus, žāvētus augļus, biežāk dzert dzērienus, kas satur ogļhidrātu, retāk lietot ar taukiem bagātu pārtiku. Gadījumā, ja netiek tolerēta pārtika, kas satur ogļhidrātus un šķiedrvielas (piemēram, pildu graudu produkti, dārzenes), ieteicams lietot, piemēram, baltu kviešu maizi, auzu biezputru vai pārslas, sasmalcinātus vai sagrieztus augļus.


Braucot ar velosipēdu, izvēlējaties vieglākas uzkodas: augļus, riekstus, graudu batoniņus, maizes nūjiņas un tml.
Kopumā riteņbraucēju devā jābūt iekļautām olbaltumvielām – liellopu gala, putnu gala, pupiņas, olas un piena produkti. Šī pārtika atļaus uzturēt parasto muskuļu masu un organisma spēku atgūšanas procesus pēc treniņiem. Braucot ar velosipēdu, neaizmirstiet arī taukus – avokado, riekstus, zivi.