Tikko nokūstot sniegam, ielās parādās velosipēdi, kas izraisa papildus neērtības visiem satiksmes dalībniekiem – gan automobiļu vadītājiem, gan gājējiem.

Izvairoties no nelaimes gadījumiem un satiksmes notikumiem uz ceļiem, kā arī vēloties baudīt ērtu un patīkamu braukšanu ar velosipēdu, katram riteņbraucējam ir jāzina daži noteikumi.

Velosipēda piedalīšanās satiksmē    
Riteņbraucējiem ir jāzina, kā atbildīgi piedalīties satiksmē.
- Atļauts braukt ar velosipēdu, kam ir bremzes un skaņas signāls darbā kārtībā.
- Velosipēda aizmugurē jābūt sarkans atstarotājs, abos sānos – oranžas krāsas atstarotāji, kas piestiprināti pie riteņu spieķiem.
- Braucot pa ceļu diennakts tumšajā laikā vai pastāvot sliktai redzamībai, priekšā jādeg baltas gaismas lukturis, bet aizmugurē – sarkanas gaismas lukturis.
- Diennakts tumšajā laikā velosipēda vadītājam ir jābūt mugurā gaisma atstarojoša veste vai pie drēbēm jābūt piestiprinātiem atstarotājiem.
- Ieteicam valkāt ķiveri.
- Ar velosipēdu jābrauc pa velosipēdu ceļu, ja tādu nav - pa asfalta vai betona seguma malu, atbilstoši satiksmes virzienam. Ja velosipēdu ceļa nav un mala nav piemērota braukšanai, jābrauc pa labo satiksmes joslu, vienā rindā un pēc iespējas tuvāk labajai malai.
- Braucot pa malu, riteņbraucējam aizliegts traucēt vai izraisīt draudu gājējiem.
- Ja satiksme ir  intensīva, bet riteņbraucējam ir jāpagriež pa kreisi, apgriezties vai pārbraukt citā ceļa pusē, riteņbraucējam ir jānokāpj no velosipēda un jāvada tas pāri pārejai.
- Ārpus krustojuma esošajā neregulējamajā velosipēdu ceļa un ceļa krustojumā velosipēda vadītājam jādod ceļš citiem transportlīdzekļiem un gājējiem.
- Protams, aizliegts braukt ar velosipēdu reibuma stāvoklī, līdzīgi kā ar jebkādu citu transportlīdzekli.
- Pagriežoties, ar roku rādiet pagriezienu: kreisā pagrieziena signālam atbilst plecu līmenī sānis pacelta iztaisnota kreisā roka, labā pagrieziena signālam atbilst plecu līmenī sānis pacelta iztaisnota kreisā roka.

Velosipēda transportēšana ar automobili
Riteņbraucējiem ir jāzina, kā pienācīgi transportēt velosipēdu ar automobili.  Šim nolūkam ir nepieciešami velosipēdu turētāji, kas tiek piestiprināti uz automobiļa jumta vai aizmugurējā vāka. Turētāji ir jāizvēlas, izvērtējot automobiļa modeli, ceļojuma ilgumu. Jāzina, ka piestiprinot velosipēdu pie aizmugurējā vāka, tas nevar aizklāt automobiļa valsts reģistrācijas numurus.

Velosipēda uzturēšana
Katram riteņbraucējam ir parūpējās par sava velosipēda uzturēšanu.
Lai visas daļas darbotos pareizi, `velosipēdam jābūt vienmēr uzturētam. Mehāniķi ieteic lietot speciālos velosipēda uzkopšanas līdzekļus, jo tie satur mazāk sāls daliņas, kas var ietekmēt velosipēda rāmi. Tas var salūzt, pārāk stipri savelkot attiecīgas daļas: sēdekli, stūri.


Visām daļām ir nepieciešama smēre, taču tā nav lieto pārāk daudz, īpaši uzliekot uz ķēdes, kam jābūt pastāvīgi tīrāmai. Uzliekot smēri, neaizmirstiet pārbaudīt, vai nav nolietojušies bremžu kluči.


Braucot ar velosipēdu, nav nepieciešams, lai jums līdzi būtu daudz rīku: mehāniķi ieteic, ka pietiks triju rīku – pumpja, multifunkcionālā rīka (angl. multi-tool) un komplektu riepu remontam.

Atbilstošs apģērbs
Riteņbraucējam ir jāizvēlas atbilstošu apģērbu. Galvenās apģērba detaļas: brilles, zābaki, cimdi un ķivere. Aukstajā sezonā – apavu pārvalki, cepure, vējizturīga un ūdensizturīga jaka, Riteņbraucēja apģērbs ir jāizvēlas pēc sezona.

Ja kaut kas notiktu...
Jums jābūt sagatavojušies jebkādiem notikumiem, kas gaida uz ceļu. Jūsu riteņbraucēja somā jābūt ceļojuma pumpis, neliela aptieciņa (plāksteri, pārsēji), līdzekļi, ar kuriem būtu iespējams ātri saremontēt velosipēdu (plāksteris riepām, multifunkcionāls rīks). Šie līdzekļi bieži nav nepieciešami, taču ieteicams tos ņemt līdzi pat uz īsāko izbraucienu. Ja domājat, ka var sākt līst lietus, ir lietderīgi ielikt grozā arī salokamu plastmasas lietusmēteli.