Tuvojoties siltajai sezonai, velosipēdus atceras kā transportlīdzekļus, kas palīdz ātrāk sasniegt darbu, vēlamas vietas. Bet vai jūs zināt, ka šīs transportlīdzeklis arī lieliski palīdz iegūt vēlamo ķermeņa formu un zaudēt svaru?

 

Kādi muskuļi tiek trenēti, braucot ar velosipēdu?

Cilvēkiem ar lieko ķermeņa masu ieteicams izvēlēties velosipēdu. Šīs transportlīdzeklis palīdzēs ne tikai sadedzināt liekās kalorijas, bet arī palielinās vielmaiņas ātrumu, no kura ir atbildīga cilvēka ķermeņa masa. Minot pedāļus, samazinājās taukaudu daudzums un darbībā iejaucas gandrīz visas muskuļu grupas un it īpaši – kāju muskuļi, tiek attīstīta izturība, izvairīšanās no stresa, tiek uzlabota skābekļa absorbcija. Turklāt, braukšana ar velosipēdu pastiprina mūsu ķermeņa galveno dzinēju – sirdi. Ir svarīgi zināt, ka braukšana ar velosipēdu mazāk noslogo sirdi nekā skriešana, slēpošana vai braukšanai ar skrituļslidām.  Jo īpaši, ka katrs var izvēlēties piemērotāko mīšanas intensitāti.

Kas ir jāzina, pirms sākot treniņus velosipēdu?

1. Ilgums – svarīgi. Jāzina, ka tauki sāk degt tikai apmēram pēc 20-30 minūtēm slodzē. Pirmo reizi nav vērts pārpūlēties, jo nākamajā dienā cietīsiet no sāpēm visā ķermenī. Pirmo reizi brauciet mierīgi, vērojiet, kad sajutīsiet nogurumu. Vēlāk pa lēnām pagariniet braukšanas laiku.

2. Intervāli. Velosipēds – lielisks trenažieris, ar kuru iespējams pašam regulēt treniņa intensitāti. Intervāla treniņi – īsti tauku slepkavnieki. Sāciet ar vieglu mīšanu 10 minūšu garumā, kuram sekos sprints lielākajā ātrumā dažu minūšu garumā. Arī izvēlējieties pēc iespējams dažādāku trasi, kurā atrastos arī kāpumi. Ar mīšanas vienas stundas garumā palīdzību sadedzināsiet 300 kalorijas, bet intensīva trase ar kāpumiem palīdzēs sadedzināt pat 600 kalorijas!


3. Neaizmirstiet paņemt līdzi pudelīti ūdens!