Elektriskie velosipēdi – lielisks veids baudīt braukšanu ar velosipēdu, samazinot slodzi uz kājām. Pastāv stereotips, ka elektriskā velosipēda pedāļi vispār netiek lietoti, ir nepareizs. Parasti pedāļi tiek izmantoti, bet motors tiek izmantots, lai sasniegtu vēlamo ātrumu, brauktu pret kalnu vai pārvarētu garu distance, piemēram, brauktu uz ārpilsētu. Ja vēlams, motoru iespējams izslēgt  un elektrisko velosipēdu izmantot kā parastu velosipēdu, bet kad trūks spēku – atkal iedarbināt motoru. Tas ir lielisks risinājums tiem, kuri vēlas sasniegt darbu nesasvīstot, taču vēlas sportēt, braucot uz mājām.


Elektriskos velosipēdus ir iecienījuši darbspējīga vecuma cilvēki, cilvēki, kuriem ir problēmas ar ceļiem, un gados vecāki cilvēki. Mazākas slodzes uz kājām dēļ, šādas personas var vieglāk sportēt ārā, uzlabot veselības stāvokli un sasniegt dažādas pilsētas vai ārpilsētas vietas bez automobiļa vai sabiedriska transporta. Līdzīgi kā parasts velosipēds, elektriskie velosipēdi var palīdzēt trenēt jostas un muguras muskuļus, tāpēc netiek zaudēta kustības brīvība. Elektriskie velosipēdi nepieprasa lielas pūles, kā rezultātā tas ir lielisks risinājums strādājošiem cilvēkiem, kuri nevar savu darba vietu sasniegt, ejot ar kājām, vai nav automobiļa.
Galvenais un vienīgais elektrisko velosipēdu mīnuss ir to svars. Baterijas dēļ to svars var palielināties divreiz. Šā iemesla dēļ ātrāk nolietojas riepas – tās ir vienmēr noslogotas ar papildus svaru. Vēloties uzlabot esošo situāciju, jau tiek radīti arī tādi velosipēdi, kuru svars ir tikai  5 kg lielāks nekā parasta velosipēda.


Vēl viena elektrisko velosipēdu īpašnieku problēma – baterijas uzlāde. Pilna uzlāde ilgst ap 4-6 stundām. Taču uzlādei nav nepieciešamas speciālās ierīces, pietiek parastas kontaktdakšas. Tāpēc velosipēdu izbrauciena laikā, apstājoties kafejnīcā, būs iespējams mazliet uzlādēt arī velosipēdu.


Šādi velosipēdi ir ļoti derīgi personām ar vājiem ceļiem, cieš no elpošanas problēmām, taču vēlas vingrināties, braukāties svaigā gaisā. Elektriskie velosipēdi  - lielisks transportlīdzeklis, kas palīdz ne tika saglabāt dzīvumu, novecojot, bet arī samazināt ķīmisko vielu daļiņu skaitu gaisā.


Šīs transportlīdzeklis nepiesārņo vidi, ir ērts lielpilsētās ar mērķi izvairīties no sastrēgumiem un ārpilsētās, baudot komfortablu braukšanu un izmantojot pēc iespējas mazāk enerģijas. Latvijā ieinteresēšanās ar šo divriteņu transportlīdzekli acīmredzami pieaug katru gadu.

Kā izvēlēties elektrisko velosipēdu?
Ārzemēs jau ilgāku laiku popularitāti ieguvuši elektriski velosipēdi tiek plašāk ieviesti arī mūsu tirgū. Šie transportlīdzekļi ir noderīgi cilvēkiem ar vājām locītavām, kuri vēlas braukt ar velosipēdu. Protams, iegadoties šāda veida velosipēdu, jāapspriež daži aspekti.
Kā darbojas elektroniskā velosipēda dzinējs?


Elektroniskajā velosipēdā esošais dzinējs palīdz pārvarēt kalnus, lielākus attālumus. Atkarībā jo vajadzībām, jums ir jāizvēlas kāda veida dzinēju vēlēsities: tādu, ko iedarbina pedāļu mīšana: dažu elektrisko kalnu velosipēdu dzinējus iedarbina pedāļu mīšana (tie var iegūt lielāku ātrumu); ar akumulatoru: nospiežot pogu, tiek ieslēgts dzinējs, kas palīdz braukt.


Parasti velosipēdu ar dzinēju, ko iedarbina pedāļu mīšana, izvēlas tie, kam patiks ātrs, viegli vadīts kalnu velosipēds. Protams, lielāka ātruma dēļ šādi transportlīdzekli var būt bīstami, īpaši manevrējot starp šķēršļiem. Ieteicams iegādāties velosipēdu, kura jaudu iespējams regulēt. Tādejādi, varēsiet braukt ar mazas jaudas velosipēdu, pēc tam – palielināt jaudu pēc savām vajadzībām.
Ar darba kārtībā esošiem elektriskiem velosipēdiem iespējams braukt arī lietaina laikā, pastāvot mīnusa temperatūrai. Tomēr jāpatur prātā, ka, pastāvot mīnusa temperatūrai, baterijas tilpums var samazināties, atkarībā no temperatūras, un nesasniegt pilnu baterijas darbību. Tieši tāpēc attālums var būt mazāks.


Runājot pat dzinēja jaudu, tā visbiežāk ir 250 W. Tādas jaudas piekrīt jebkādam reljefam un jebkāda pieļaujam ātruma sasniegšanai bez papildus pūlēm.


Elektriskā velosipēda svars
Papildus dzinēja dēļ, elektriskie velosipēdi ir smagāki (atkarībā no baterijas, mehānisma izmēra, lietotiem materiāliem). Šobrīd tiek ražoti velosipēdi arī ar diezgan maziem, bet jaudīgiem dzinējiem. Tiem, kuri vēlas komfortu, ieteicam izvēlēties šos. Neaizmirstiet, ka sabojājoties riepai, velosipēds būs jātransportē, bet dzīvojot otrajā stāvā – uznest, tāpēc vieglāks velosipēds būs ērtāks.
Svarīgs ir arī jūsu svars – jo jūsu svars lielāks, jo jaudīgāka baterija un dzinējs ir nepieciešams. Ieteicams izvēlēties dzinēju ar litija jonu bateriju, kas ir vieglāka. Cita piemērota baterija – svina skābes, taču šī ir smagāka, tās ekspluatācijas laiks ir īsāks. Neaizmirstiet, ka baterija būs regulāri jāuzlādē.


Izmēģiniet elektrisko velosipēdu
Līdzīgi kā iegādājoties jebkādu velosipēdu, tā arī iegādājoties elektrisko, vispirms ir jāizmēģina. Nobrauciet dažus metrus, veiciet pagriezienus, pārbaudiet dzinēju (tikai uzmanīgi). Pārbaudiet, vai ir ērti sēdēt. Atkarībā no baterijas un dzinēja stāvokļa, šiem velosipēdiem ir mazliet citāds smaguma centrs. Tas nozīmē, ka pirmo reizi braucot ar šo velosipēdu, varbūt grūti saglabāt līdzsvaru. Ja ir grūti braukt taisni, labāk meklējiet velosipēdu, kura baterija ir ierīkota zemāk.


Cik maksāt?
Suma, kas ir jāmaksā par elektrisko velosipēdu, ir saistīta ar jūsu vajadzībām. Piemēram, ka vēlaties automobili nomainīt ar velosipēdu, būs jāmaksā divreiz vairāk (ātri braucoši elektriskie velosipēdi maksā vairāk).